Klachtenregeling
Bij Checkmijnverzekering.nl (Qonsult B.V.) vinden wij het belangrijk dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Dat vinden wij vervelend. Laat ons weten wat uw klacht is, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.
Klacht indienen
Heeft u een klacht? Dan kunt u deze per e-mail doorgeven via info@qonsult.nl. Wij verzoeken u vriendelijk om in uw e-mail de volgende gegevens te vermelden:
- Uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer
- Een duidelijke omschrijving van uw klacht
- Een inschatting van de eventuele schade (bijvoorbeeld door een nota als bijlage mee te sturen)
- Uw voorstel hoe wij de klacht naar tevredenheid kunnen oplossen
Klachtverwerking
Binnen 10 werkdagen ontvangt u van ons een bevestiging van uw klacht. Hierbij controleren we of we uw klacht goed begrijpen. Vervolgens onderzoeken wij uw klacht zorgvuldig en betrekken hierbij – indien van toepassing – uw adviseur. Als blijkt dat er fouten zijn gemaakt, bekijken wij samen met u hoe we dit kunnen herstellen en hoe we herhaling kunnen voorkomen.
Binnen een redelijke termijn (maximaal 3 weken) ontvangt u ons definitieve antwoord met een oplossing.
Tevreden oplossing
Bent u tevreden met de oplossing die wij hebben geboden? Dan beschouwen wij de klacht als afgehandeld. Wij waarderen uw feedback, omdat dit ons helpt onze dienstverlening te verbeteren.
Herzieningsverzoek
Bent u niet tevreden met onze reactie? Dan kunt u binnen 4 weken na de dagtekening van onze reactie een herzieningsverzoek indienen. Ook dit doet u per e-mail via info@qonsult.nl. Wij zullen uw herzieningsverzoek opnieuw beoordelen.
Let op: uw herzieningsverzoek moet binnen 4 weken na de dagtekening van onze reactie zijn ontvangen. Verzoeken die later worden ingediend, nemen wij niet meer inhoudelijk in behandeling.
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Wanneer u geen reactie van ons ontvangt binnen 8 weken na het indienen van uw klacht, of wanneer u het niet eens bent met onze definitieve reactie, kunt u uw klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).
U moet hierbij vermelden:
- de datum waarop u uw klacht bij Qonsult heeft ingediend
- dat Qonsult niet binnen 8 weken heeft gereageerd, of dat u het niet eens bent met onze definitieve reactie
De klacht moet:
- binnen 1 jaar na uw klacht bij Qonsult zijn ingediend bij Kifid, of
- binnen 3 maanden na onze definitieve reactie.
Meer informatie en de procedure vindt u op de website van Kifid:www.kifid.nl. De Geschillencommissie van het Kifid beoordeelt vervolgens of uw klacht in behandeling kan worden genomen, en zo ja, op welke wijze.
