Website logo

Check mijn

Verzekering

Klachtenregeling

Bij Checkmijnverzekering.nl (Qonsult B.V.) vinden wij het belangrijk dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Dat vinden wij vervelend. Laat ons weten wat uw klacht is, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Klacht indienen

Heeft u een klacht? Dan kunt u deze per e-mail doorgeven via info@qonsult.nl. Wij verzoeken u vriendelijk om in uw e-mail de volgende gegevens te vermelden:

  • Uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer
  • Een duidelijke omschrijving van uw klacht
  • Een inschatting van de eventuele schade (bijvoorbeeld door een nota als bijlage mee te sturen)
  • Uw voorstel hoe wij de klacht naar tevredenheid kunnen oplossen

Klachtverwerking

Binnen 10 werkdagen ontvangt u van ons een bevestiging van uw klacht. Hierbij controleren we of we uw klacht goed begrijpen. Vervolgens onderzoeken wij uw klacht zorgvuldig en betrekken hierbij – indien van toepassing – uw adviseur. Als blijkt dat er fouten zijn gemaakt, bekijken wij samen met u hoe we dit kunnen herstellen en hoe we herhaling kunnen voorkomen.

Binnen een redelijke termijn (maximaal 3 weken) ontvangt u ons definitieve antwoord met een oplossing.

Tevreden oplossing

Bent u tevreden met de oplossing die wij hebben geboden? Dan beschouwen wij de klacht als afgehandeld. Wij waarderen uw feedback, omdat dit ons helpt onze dienstverlening te verbeteren.

Herzieningsverzoek

Bent u niet tevreden met onze reactie? Dan kunt u binnen 4 weken na de dagtekening van onze reactie een herzieningsverzoek indienen. Ook dit doet u per e-mail via info@qonsult.nl. Wij zullen uw herzieningsverzoek opnieuw beoordelen.

Let op: uw herzieningsverzoek moet binnen 4 weken na de dagtekening van onze reactie zijn ontvangen. Verzoeken die later worden ingediend, nemen wij niet meer inhoudelijk in behandeling.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Wanneer u geen reactie van ons ontvangt binnen 8 weken na het indienen van uw klacht, of wanneer u het niet eens bent met onze definitieve reactie, kunt u uw klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

U moet hierbij vermelden:

  • de datum waarop u uw klacht bij Qonsult heeft ingediend
  • dat Qonsult niet binnen 8 weken heeft gereageerd, of dat u het niet eens bent met onze definitieve reactie

De klacht moet:

  • binnen 1 jaar na uw klacht bij Qonsult zijn ingediend bij Kifid, of
  • binnen 3 maanden na onze definitieve reactie.

Meer informatie en de procedure vindt u op de website van Kifid:www.kifid.nl. De Geschillencommissie van het Kifid beoordeelt vervolgens of uw klacht in behandeling kan worden genomen, en zo ja, op welke wijze.

Klaar om de beste verzekering te vinden die écht bij u past?

Wij staan voor u klaar met onafhankelijk en persoonlijk advies. Of u nu vragen heeft over uw huidige polissen of een compleet nieuw pakket wilt samenstellen, wij helpen u de juiste keuzes te maken. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend gesprek en ontdek hoe wij u kunnen helpen besparen en beter verzekerd kunnen zijn.

Checkmijnverzekering Logo Illustratie
Checkmijnverzekering Logo

Check mijn
Verzekering

Uw partner in onafhankelijk verzekeringsadvies. Wij maken de complexe wereld van verzekeringen helder en begrijpelijk.

©2025 Checkmijnverzekering.nl | Alle rechten voorbehouden.